Deštníky byly po dlouhou dobu – nejméně 3 000 let, podle TS Crawford’s A History of the Umbrella – ale po většinu této historie je používaly pouze vybrané segmenty populace. Staří Egypťané je používali k zastínění svých faraonů, čímž udávali tón spojení s královskou hodností a šlechtou, které se také objevilo v Číně, Asýrii, Indii a dalších starších civilizacích. Mezitím byli starověcí Řekové a Římané považováni za zženštilé , kteří převzali mnoho z jejich kulturních zvyků. Je třeba poznamenat, že tyto rané deštníky chránily před sluncem, nikoli deštěm, a ženy je obecně používaly k ochraně své pleti. Spojení mezi ženami a deštníky přetrvávalo ve velké části Evropy po staletí a tvrdošíjně přetrvalo až do 18. století, dokonce i poté, co byly vytvořeny první voděodolné deštníky (kolem 17. století ve Francii ).
Přinejmenším v Anglii byl muž, kterému se přisuzoval nový věk genderově neutrální ochrany před počasím, obchodník a filantrop Jonas Hanway . Poté, co Hanway spatřil deštník, který byl během svých mnoha cest dobře využit, začal jej nést deštivým Londýnem v 50. letech 18. století. Největší zneužívání zjevně pocházelo od řidičů autobusů, kteří počítali s nepřízní počasí, aby zvýšili poptávku po suché a pohodlné jízdě. Ale Hanway vzal posměch s nadhledem. Krátce po jeho smrti v roce 1786 se v London Gazette objevila deštníková reklama , která byla předzvěstí slunečnějších dnů, které přijdou pro pověst příslušenství jako odpuzovače deště pro všechny.